Folia API Copper Kettle na etykietach whiskey Hopes & Dreams

Warszawa, 06.12.2017
API Group poinformowała o kolejnym udanym wdrożeniu jej specjalistycznego podłoża, wzbogacającego finalny produkt i zwiększającego jego atrakcyjność. Tym razem stworzona przez brytyjską firmę folia API Copper Kettle znalazła zastosowanie przy produkcji etykiet na nową whiskey klasy bourbon – Hopes & Dreams. Stylizowana na styl „vintage”, nadaje ona całej butelce tego nowo wprowadzonego na rynek i – jak podaje właściciel marki – unikalnego trunku bardziej wysublimowany charakter.

Etykieta, stworzona z udziałem materiałów API, ma – obok chwytliwych haseł reklamowych – w jeszcze większym stopniu wyróżnić markę Hopes & Dreams na rynku. Jak zaznacza jej właściciel, nowy trunek jest skierowany do pokolenia tzw. millenials oraz do osób gustujących w whiskey, prowadzących niebanalny tryb życia. Z tego też względu etykieta jest stylizowana na czasy Dzikiego Zachodu, a wprowadzona w niej folia Copper Kettle nadaje butelce charakter „niedbałego” luksusu. Folię zastosowano w widniejących na etykiecie literach oraz w podwójnej obwódce otaczającej całość ilustracji. Dodaje ona też blasku dwóm sardonicznym pieczęciom, które po wnikliwym przyjrzeniu się zawierają hasło „Edycja limitowana”.

„Nasz wybór padł na Copper Kettle firmy API, gdyż folia ta oferuje wspaniałą, wyróżniającą nas stylistykę, zapewniającą wrażenie autentyczności, co idzie w parze z projektem samej etykiety – mówi Chad Michael, którego studio projektanckie odpowiadało za jej stworzenie. – Jako że cała marka kreuje historię maszynowo produkowanej whiskey bourbon, połysk zapewniany przez folię może się wydawać swego rodzaju ironią. Jednak nawet butelka o wydźwięku satyrycznym musi mieć odpowiedni wygląd”.
Folia jest zadrukowywana w firmie Colve St. Press przy użyciu maszyny typograficznej Heidelberg oraz miedzianych form. „Jak wynika z informacji ze strony przedstawicieli drukarni, folia API znakomicie współgrała z ząbkowym podłożem, jakie wybraliśmy z myślą o etykiecie – kontynuuje Chad Michael. – Od początku do końca cały proces poligraficzny przebiegał niezwykle gładko i bez przestojów, w czym duża zasługa firmy API, która zaoferowała nam nie tylko właściwy materiał, ale też odpowiednie wsparcie techniczne”.

Chad Michael Studio, z siedzibą w Dallas w stanie Teksas, istnieje od 2014 roku i specjalizuje się w kreowaniu marek, projektowaniu opakowań oraz wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań w już istniejących oraz nowych produktach. Chad Michael, jako właściciel firmy, otrzymał przez ostatnie trzy lata szereg wyróżnień i nagród za tworzone prace, m.in. Award of Excellence przyznawaną przez magazyn Communication Arts oraz Young Gun 15.
Więcej informacji na temat Chad Michael Studio można znaleźć na stronie http://www.chadmichaelstudio.com/, zaś o drukarni odpowiedzialnej za wyprodukowanie etykiety Hopes & Dreams – na stronie http://www.clovestpress.com/

API Group wprowadza na rynek nowy klej do laminacji, dedykowany aplikacjom zaawansowanym technologicznie

Warszawa, 27.11.2017
API Group poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowego kleju, dedykowanego wytwarzanym przez firmę metalizowanym, poliestrowym laminatom foliowym. Zdaniem dostawcy, zastosowanie go przy technologicznie wymagających aplikacjach (z użyciem wysokiej jakości laminatów) stanowi prawdziwy przełom w produkcji zaawansowanych rozwiązań opakowaniowych.

Nowy klej pojawił się w ofercie API Group w ślad za pomyślnie zakończonymi, rygorystycznymi testami przeprowadzonymi w warunkach produkcyjnych. Wzbogaca on szerokie portfolio API Group skierowane do klientów z regionu Europy. Jak zapewnia  firma, klej ten oferuje wyższą odporność na marszczenie, znacząco redukując ryzyko rozwarstwienia podczas dalszych procesów wytwórczych.
Będąc jednym z liderów na rynku rozwiązań do laminacji papierów i kartonów, API Group systematycznie rozbudowuje swoje portfolio w tym obszarze. Nowy klej dedykowany jest aplikacjom wyjątkowo wymagającym pod względem technologicznym, a zarazem ma wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów pod względem stosowanych przez nich, coraz bardziej wysublimowanych rozwiązań opakowaniowych.
„Nasza nowa propozycja to kolejne innowacyjne rozwiązanie, jakie pojawia się na rynku za sprawą API Group – mówi Richard Burnhouse, dyrektor handlowy firmy. – Klej ten jest zarazem idealnym przykładem tego, w jaki sposób klienci – poprzez rosnące wymagania i oczekiwania z ich strony – wpływają na producentów w kontekście wprowadzania do oferty coraz bardziej zaawansowanych materiałów. Dotyczy to zwłaszcza zastosowań z udziałem laminatów foliowych. Nasz nowy klej po raz kolejny pozwoli użytkownikom API Group pozostać konkurencyjnymi na coraz bardziej wymagającym rynku”.

Jak zapewnia producent, jedną z największych zalet tego kleju jest jego wyjątkowo wysoka siła wiązania, przy jednoczesnej odporności na nacisk. W praktyce oznacza to, że pokryty nim laminat bez ryzyka można poddać różnym procesom obróbczym np. wykrawaniu. Zdaniem API zastosowanie nowego kleju wyklucza rozwarstwianie na krawędziach.
Jest on przy tym, jak podaje firma, bardzo odporny na działanie wody i zapewnia odpowiednią stabilność temperatury. Co więcej, jest kompatybilny ze stworzonym przez API unikalnym systemem kontroli pasowania. Umożliwia on właściwe zadrukowanie wcześniej przygotowanego laminowanego kartonu podczas kolejnych etapów procesu produkcyjnego.
„Nowy klej jest znakomitym uzupełnieniem naszej oferty. Umożliwia utrzymanie jakości, a specjalistom API odpowiedzialnym za wsparcie techniczne pozwala – przy współpracy z klientami – na określenie najlepszego technologicznie rozwiązania dla danej pracy. Zwłaszcza tam, gdzie mamy do czynienia z niezwykle wysublimowanym projektem opakowania – dodaje Richard Burnhouse. – Nasza nowa propozycja to kolejny przykład ciągłych dążeń API do tworzenia i wprowadzania na rynek coraz doskonalszych produktów i usług. Wszystko po to, by – bazując na wieloletnich doświadczeniach – dostarczać na rynek możliwie najlepsze rozwiązania”.

API Group przenosi produkcję z zakładów Rednitzhembach do Holandii i Polski

Warszawa, 02.11.2017
API Group poinformowała o częściowej restrukturyzacji sieci dystrybucyjnej na obszarze Europy, a w konsekwencji – o zamknięciu zakładu produkcyjnego w Rednitzhembach w Niemczech. Realizowana tam działalność zostanie – jeszcze przed końcem tego roku – przeniesiona do dwóch lokalizacji: w Amsterdamie oraz podwarszawskim Piasecznie (gdzie swoją siedzibę i zakład konfekcjonowania podłoży ma firma API Folie Polska).

Jak wynika z informacji API Group, planowana restrukturyzacja to efekt wnikliwej analizy wewnętrznej europejskich struktur produkcyjnych i handlowych firmy. Jej celem jest zapewnienie klientom jeszcze wyższego poziomu obsługi. Z tego względu zarówno realizowana w Rednitzhembach działalność w zakresie konfekcjonowania, jak też dział obsługi klienta zostaną przeniesione do dwóch innych jednostek wchodzących w skład API Group. Część produkcji związana z cięciem i konfekcjonowaniem wszystkich folii graficznych i wybranych folii wykorzystywanych przy wytwarzaniu tablic rejestracyjnych trafi do zakładu w Amsterdamie. Z kolei do Piaseczna zostanie przeniesiona cała działalność związana z finalną obróbką folii pigmentowych.

Po przejęciu od Amsterdam Metallized Products w 2016 roku, w holenderskim zakładzie API, dysponującym liczną kadrą pracowniczą i dużą powierzchnią magazynową, poczyniono znaczące inwestycje w jego rozbudowę, przede wszystkim w zakresie cięcia folii. Systematyczny rozwój ma miejsce także w podwarszawskim zakładzie API Folie Polska. Już teraz zajmuje się on konfekcjonowaniem zwojów z foliami pigmentowymi, które trafiają stąd na większość rynków obsługiwanych przez API. Inwestycja w część związaną z cięciem jest kolejnym, naturalnym krokiem i pozwoli firmie na szybsze reagowanie wobec zmieniających się potrzeb klientów. Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Przeniesienie znaczącej części działalności związanej z foliami pigmentowymi traktujemy jako formę uznania naszego lokalnego oddziału za jednostkę, która w całych strukturach API Group staje się swego rodzaju „dźwignią” biznesową. Obszar, jaki przyjdzie nam obsługiwać, zarówno od strony bieżących kontaktów i wsparcia dla klientów, jak też pod względem realizowanych dostaw, staje się  bardzo duży. Rozszerza się bowiem o tak ważne rynki jak niemiecki, austriacki czy szwajcarski, na których działają strategiczni dla nas odbiorcy, a przy tym duzi gracze globalni. Folie pigmentowe są wykorzystywane nie tylko do zastosowań graficznych, ale też do szeroko rozumianych aplikacji przemysłowych, m.in. w branżach takich jak motoryzacyjna, farmaceutyczna czy spożywcza. Z tego względu z myślą o klientach z całego obsługiwanego przez nas regionu w Polsce powstanie – na wzór innych oddziałów API Group – tzw. „Center of Excellence”. Jesteśmy przekonani, że inwestycja ta przyniesie wymierne korzyści zarówno naszym obecnym jak i przyszłym klientom z różnych gałęzi przemysłu”.

Wskutek zamknięcia fabryki w Rednitzhembach pracę straci około 12 osób. Zatrudnienie utrzymają pracownicy działów handlowego i serwisu technicznego API Germany – będą oni w dalszym ciągu obsługiwać i wspierać klientów firmy z Niemiec, Austrii i Szwajcarii. API Group deklaruje pomoc wszystkim osobom, z którymi rozwiązane zostaną kontrakty, m.in. przy poszukiwaniu nowego pracodawcy. Firma zapowiada też bliską współpracę z klientami obecnie obsługiwanymi przez niemiecki zakład, do których dostawy już wkrótce będą realizowane z Holandii i Polski.

„Decyzja o zamknięciu zakładów w Rednitzhembach nie była dla nas łatwa. Chciałbym podkreślić, że nie stoją za nią żadne zastrzeżenia wobec jakości realizowanej tu produkcji, ani też kwalifikacji i zaangażowania jej pracowników – podkreśla Dino Kiriakopoulos – prezes i CEO firmy API Group. – Wierzymy, że koncentracja na działalności w Holandii i Polsce umożliwi nam jeszcze lepszą obsługę klientów z tego regionu świata oraz systematyczne zwiększanie realizowanej sprzedaży”.

API Group na polskich i zagranicznych imprezach branżowych

Warszawa, 30.10.2017
API Group – producent specjalistycznych folii, laminatów i materiałów holograficznych (oraz rozwiązań z nimi związanych) aktywnie uczestniczy w licznych wydarzeniach branżowych dedykowanych branżom etykietowej i opakowaniowej, zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Po targach Labelexpo Europe w Brukseli, Packaging Innovations w Londynie i konferencji Label Innovations w Warszawie (której firma API Folie Polska – lokalny oddział API Group była współorganizatorem), obecni i potencjalni klienci tej brytyjskiej firmy mieli okazję do spotkań z jej przedstawicielami podczas kolejnych wydarzeń branżowych: targów Luxe Pack w Monako i 12. konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” w Jastrzębiej Górze. Z kolei w listopadzie API Group będzie obecna na wystawie The Spirits Summit w Edynburgu.

Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Druga połowa br. jest dla nas bardzo aktywnym okresem, obfitującym w wiele wydarzeń, także branżowych, w których coraz częściej bierzemy udział jako współorganizator, partner, wystawca bądź firma prezentująca swoje rozwiązania podczas referatu. Co istotne, wszystkie one są skierowane do firm z branż opakowań i etykiet, będących w naszym przypadku rynkiem strategicznym. Obecność na tego typu imprezach, w których licznie uczestniczą nasi klienci i partnerzy biznesowi z Polski i z zagranicy, jest zatem w naszym przypadku naturalna”.

Luxe Pack Monaco: premiera drugiej edycji API Trends Folio
Odbywające się na początku października br. targi Luxe Pack Monaco 2017 są anonsowane przez organizatorów jako największe na świecie wydarzenie gromadzące producentów i dostawców innowacyjnych i kreatywnych opakowań. Firma API Group jest na nich obecna od wielu edycji, zaś w tym roku wystawa stała się miejscem oficjalnej premiery API Trends Folio – specjalnej publikacji prezentującej trendy w projektowaniu opakowań (m.in. na dobra luksusowe i marki premium), jakie będą – zdaniem jej twórców – obowiązywać w latach 2018/2019. Zawiera ona też liczne przykłady zastosowań folii, laminatów i materiałów holograficznych API w kontekście tego typu aplikacji. Podzielona – podobnie jak w przypadku pierwszej edycji – na cztery części (w tym nowe: Neon Storm, czerpiącą ze zjawisk naturalnych, i Diamond Luxe, ukierunkowaną na najwyższej klasy luksus) uwzględnia wieloletnie doświadczenia brytyjskiego producenta w zakresie technologii a także znajomości rynku i marek na nim obecnych.
Mówi David Peters – Creative Development Manager, kierujący zespołem odpowiedzialnym za powstanie API Trends Folio: „Oddźwięk, z jakim spotkała się pierwsza edycja tej publikacji, był spektakularny. Najnowsze wydanie naszego „przewodnika” po świecie opakowań luksusowych bazuje zatem na sukcesie swojego poprzednika. Tym razem jednak nie tylko wskazujemy najnowsze trendy, ale też prezentujemy w jaki sposób ewoluowały trendy ubiegłoroczne. Mamy nadzieję, że API Trends Folio 2018/2019 znajdzie się na biurkach wielu projektantów opakowań”.

Badania w technologii „eye-tracking” – prezentacja API na konferencji dedykowanej etykietom samoprzylepnym
Kolejną okazją do spotkania, tym razem głównie z polskimi klientami i partnerami biznesowymi, była dla firmy API 12. konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zorganizowana w dniach 19-20 października br. w Jastrzębiej Górze przez wydawnictwo Polski Drukarz. Spotkanie zgromadziło ponad 220 osób, w tym przedstawicieli wielu liczących się dostawców rozwiązań sprzętowych, materiałów i oprogramowania dedykowanego produkcji wąskowstęgowej. Firma API Folie Polska znalazła się wśród jego współorganizatorów, a jej dyrektor zarządzająca – Katarzyna Kozińska, wystąpiła na konferencji z referatem zatytułowanym „Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych”.
Na wstępie omówiła profil działalności API Group, podkreślając fakt, że firma jest graczem globalnym, realizującym produkcję w pięciu lokalizacjach i dysponującym siecią dziewięciu oddziałów, z których jeden z najważniejszych znajduje się w Polsce. Jej lokalne struktury w naszym kraju systematycznie się rozwijają, także z uwagi na znajdującą się w podwarszawskim Piasecznie halę do konfekcjonowania gotowych materiałów oraz magazyn oferujący pełen asortyment produktów marki API.
Następnie Katarzyna Kozińska zaprezentowała wyniki badań nt. postrzegania opakowań w kontekście zastosowanych w nich uszlachetnień. Zrealizowano je na amerykańskim Uniwersytecie Clemsona przy udziale technologii eye-tracking, dostarczonej przez firmę Package InSight oraz przy wsparciu finansowym API. Wspomniana technologia umożliwia śledzenie ruchów gałek ocznych, a w efekcie – wirtualnych decyzji zakupowych podejmowanych przez potencjalnych konsumentów, tj. uczestników badań.
„Badania, w tym przypadku przeprowadzone na przykładzie czekolady, wykazały niezbicie, że opakowanie produktu niższej klasy, dzięki zastosowaniu laminatu bądź folii uszlachetniającej, nadaje mu walorów marki premium – mówiła Katarzyna Kozińska. – Konsumenci podświadomie wyszukują na półkach sklepowych wyroby atrakcyjne, przyciągające uwagę i na nich najdłużej skupiają swój wzrok. Wniosek jest następujący: właściciele marek, którzy wezmą ten aspekt przy projektowaniu swoich opakowań i etykiet, mają większą szansę na sukces i wygranie rywalizacji o względy kupującego”.
Na zakończenie Katarzyna Kozińska zaprezentowała kilka przykładów niestandardowych etykiet i opakowań, w których zastosowane zostały efekty specjalne uzyskane przy użyciu materiałów API. Znalazły się wśród nich m.in. projekty wykonane dla producenta wódki SnowFox czy szampana Tattinger.

The Spirits Summit – drugie spotkanie producentów rozwiązań opakowaniowych dla branży alkoholowej


Z myślą o właścicielach marek takich jak SnowFox czy Tattinger w listopadzie br. w Edynburgu odbędzie się 2. edycja The Spirits Summit. Jest to forum wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy wszystkimi osobami związanymi z tworzeniem, projektowaniem i produkcją opakowań na wyroby alkoholowe. Na spotkaniu, zaplanowanym na 16 listopada br., nie zabraknie również firmy API Group, jako producenta materiałów i rozwiązań dedykowanych temu segmentowi rynkowemu.

Okres udanej, wzmożonej obecności na wielu jesiennych wydarzeniach branżowych podsumowuje Richard Burnhouse – dyrektor handlowy API: „Nowej generacji folia do tłoczenia na zimno TA pokazana po raz pierwszy na Labelexpo Europe; debiut 2. edycji wydawnictwa API Trends Folio na targach Luxe Pack Monaco; prezentacja badań Package InSight – to tylko wybrane aspekty naszych działań o charakterze wystawienniczo-konferencyjnym. Każda z tych imprez była znakomitą okazją do spotkania z obecnymi klientami API oraz do nawiązania kontaktów handlowych z nowymi firmami, z których część już z nami współpracuje. Mamy nadzieję, że rok 2018 będzie pod tym względem równie udany i że nie zabraknie w nim okazji do zaprezentowania naszych najnowszych rozwiązań i technologicznych nowinek”.

API Group podsumowuje udane targi Labelexpo Europe 2017

Warszawa, 02.10.2017
Światowa premiera udoskonalonej folii do tłoczenia na zimno TA+; promocja publikacji API Trends Folio i pakietu usług API Holonique Boutique; prezentacje zastosowań produktów ze swojego bogatego portfolio; liczne wizyty klientów z całego świata, reprezentujących drukarnie, agencje reklamowe, firmy produkujące i przetwarzające opakowania oraz etykiety – to najkrótsze podsumowanie obecności API Group na tegorocznych targach Labelexpo Europe.

Dla tego brytyjskiego producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych wystawa w Brukseli – podobnie jak siostrzane imprezy z serii Labelexpo w Ameryce Północnej i Azji – to najważniejsza okazja do spotkania z klientami, reprezentującymi branżę produkcji wąskowstęgowej. „Nasza oferta jest skierowana również do firm produkujących i przetwarzających etykiety oraz opakowania w tej technologii, więc dla API Group obecność na tych targach jest niemal obowiązkowa – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska. – Traktujemy je jako sposobność do poinformowania o nowych produktach i usługach, ale przede wszystkim – jako okazję do bezpośrednich rozmów z obecnymi i potencjalnymi klientami, a także – co istotne – z ich zleceniodawcami, tj. właścicielami marek. W tym roku do Brukseli dotarło ich bardzo wielu, także z Polski, co niezmiernie nas cieszy”.

Światowa premiera folii TA+
Tegoroczne targi Labelexpo Europe stały się miejscem oficjalnego debiutu rynkowego folii TA+, przeznaczonej do tłoczenia na zimno. Jest to udoskonalona wersja produktu, jaki pojawił się w ofercie API Group przed czterema laty. Jak zapewnia firma, jest to najbardziej zaawansowana folia z jej oferty, dedykowana temu segmentowi rynkowemu. „Folia TA była przez nas systematycznie udoskonalana, wraz z rosnącymi potrzebami klientów – przyznaje Andy Kerr, specjalista ds. międzynarodowego wsparcia technicznego w API Foils Ltd. – Dzięki temu odnosiła duże sukcesy rynkowe. W tym roku postanowiliśmy wprowadzić do sprzedaży jej kolejną wersję o nazwie TA+. Poprawie uległo w niej szereg parametrów, m.in. tych dotyczących jej zadrukowywania i lepszego przylegania do niej farby”. Produkt ten umożliwia dokładne odwzorowanie detali, właściwe pokrywanie dużych tint, charakteryzuje się też odpowiednią drukownością. Skierowany jest do producentów i przetwórców etykiet na środki higieny osobistej, napoje (w tym wino, piwo i alkohole wysokoprocentowe) czy przedmioty codziennego użytku domowego. Może też znaleźć zastosowanie przy wybranych aplikacjach przemysłowych.
Na stoisku targowym obecne były przykłady etykiet i opakowań wykonanych z udziałem zarówno folii TA+, jak również innych materiałów z oferty API Group. Jej podłoża były też wykorzystywane podczas produkcji realizowanej w maszynach partnerów technologicznych, m.in. firm AB Graphics, Edale, Mark Andy i Newfoil.

Zastosowania materiałów API w praktyce: prezentacja na stoisku


Stoisko API Group obfitowało w liczne próbki prac wykonanych z udziałem folii i laminatów API. Można tam było także zobaczyć kompletne rozwiązania, jakie zrealizowano dzięki doradztwu specjalistów z firmy – zastosowane w nich efekty specjalne pozwoliły markom takim jak Tattinger czy SnowFox odnieść oczekiwany przez ich właścicieli sukces rynkowy. Za ich wdrożenie odpowiadał zespół kierowany przez Davida Petersa – Creative Development Managera w API Group, który od dwóch lat służy swoim bogatym doświadczeniem przy tworzeniu, rozwijaniu, udoskonalaniu i implementacji projektów opakowań i etykiet dla marek z różnych branż.

Na stoisku – poza wspomnianymi opakowaniami m.in. na wysokoprocentowe trunki – były też obecne projekty wykonane dla producentów wysokiej jakości kosmetyków czy środków higieny osobistej. W każdym przypadku – również dzięki zaangażowaniu firmy API – udało się w nich połączyć indywidualne, dostosowane do potrzeb klienta projekty etykiet bądź opakowań, wysokiej jakości materiały (także pozwalające osiągnąć efekty specjalne) oraz zaawansowane techniki poligraficzne.
Oprócz prezentacji folii i gotowych projektów, na stoisku promowane były najnowsze rozwiązania w zakresie sztancowania, oferowane przez kolejnego partnera technologicznego API – firmę Arden Engraving. Zwiedzający mogli zobaczyć tu m.in. rotacyjny wykrojnik do folii etykietowej, zaprojektowany z myślą o maszynie Gallus EM280.
API Trends Folio, Holonique Boutique i „Przyszłość opakowań”
API Group to jednak nie tylko produkcja materiałów i tworzenie rozwiązań technologicznych, ale też bogate spektrum dodatkowych publikacji, raportów, działań badawczo-rozwojowych oraz usług dedykowanych klientom firmy. Targi Labelexpo Europe były okazją do ich przedstawienia szerokiemu gremium zwiedzających z całego świata.
Na stoisku była m.in. dostępna ostatnia edycja raportu „Przyszłość opakowań” (przygotowanego przez redakcję The Times), uwzględniająca dostarczone przez API informacje, pozwalające lepiej zrozumieć decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów na podstawie doznań wzrokowych. Bazowały one na przeprowadzonych niedawno na amerykańskim uniwersytecie Clemsona badaniach, wykorzystujących technikę tzw. „eye-tracking”.
Publikacja zawierała też szczegółowe informacje na temat najnowszych rozwiązań holograficznych z oferty API. „Jesteśmy dumni z faktu znalezienia się w tym prestiżowym raporcie – mówi Richard Burnhouse, dyrektor handlowy API Group – i możliwości podzielenia się naszą wiedzą na temat projektowania opakowań i ich oddziaływania na konsumentów. Właściciele marek wciąż poszukują nowych sposobów na dotarcie do swoich klientów z właściwym przekazem marketingowym. Zaawansowana technologia w zakresie produkcji folii, laminatów czy materiałów holograficznych może być tu bardzo pomocna”.

Na stoisku API Group była też promowana inna publikacja skierowana do specjalistów zajmujących się projektowaniem opakowań – API Trends Folio. Jest to swego rodzaju przewodnik po trendach rynkowych, przygotowany przez zespół kierowany przez Davida Petersa. Jego odbiorcami są przede wszystkim projektanci i twórcy opakowań, a także właściciele marek oraz przedstawiciele firm realizujących powstające projekty.
Warto dodać, że w październiku br. na rynku pojawi się 2. edycja API Trends Folio, uwzględniająca tendencje rynkowe, jakie będą obowiązywały w latach 2018-2019.
Firma API promowała również pakiet usług znanych pod nazwą Holonique Boutique, obejmujących doradztwo we wdrażaniu zaawansowanych technologii holograficznych.

„Dziękujemy wszystkim klientom, także z Polski, którzy odwiedzili nasze stoisko. Mamy nadzieję, że wizyta na nim stała się okazją nie tylko do porozmawiania o najnowszych rozwiązaniach technologicznych i materiałach znajdujących zastosowanie przy produkcji opakowań i etykiet, ale też swego rodzaju inspiracją do niebanalnych, wykraczających poza standardy działań. Kolejne okazje do spotkania z API już niebawem – za kilka dni w Monako odbędą się targi Luxe Pack, na których zadebiutuje 2. edycja API Trends Folio. Z kolei polscy klienci będą mogli wysłuchać informacji na temat sponsorowanych przez API badań na temat zachowań konsumentów podczas październikowej konferencji dedykowanej etykietom samoprzylepnym, organizowanej w Jastrzębiej Górze przez wydawnictwo Polski Drukarz. Zapraszamy zatem do spotkań z nami i do bezpośredniego kontaktu z naszym lokalnym oddziałem” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

API Holonique Boutique: nowy wymiar markowego opakowania

Warszawa, 17.07.2017
W ślad za niedawną rozbudową zakładów w Livingston, zrealizowaną z myślą o zwiększeniu mocy produkcyjnych w zakresie materiałów holograficznych, firma API Group poinformowała o powszechnej dostępności nowego pakietu usług, dedykowanego odbiorcom z tego segmentu rynkowego – Holonique Boutique. Jest to swego rodzaju „przewodnik” po świecie hologramów i projektów 3D, stworzony przez zespół ekspertów API, kierowany przez Davida Petersa – Creative Development Managera w jej brytyjskiej centrali. Holonique Boutique ma stanowić źródło specjalistycznej wiedzy na temat zastosowania materiałów holograficznych i podłoży dających efekt trójwymiarowości. Wszystko po to, by umożliwić twórcom markowych opakowań wdrażanie niestandardowych efektów specjalnych w swoich projektach. Wśród wymienianych przez API Group docelowych odbiorców tego typu usług są m.in. firmy z rynków spożywczego, środków higieny osobistej oraz kosmetycznego.

Holonique Boutique ma być kluczowym elementem ekspansji API Group na rynku materiałów i folii holograficznych, w ramach której – kosztem 0,5 mln funtów – zwiększono zdolności wytwórcze fabryki w szkockim Livingston. Obecnie zakład ten jest najważniejszym europejskim ośrodkiem produkcyjnym API, dedykowanym podłożom holograficznym. W trzech osobnych liniach powlekających i specjalnej wytłaczarce wytwarzane są tu wysokiej jakości materiały i folie.
Poza produkcją podłoży API Group oferuje swoim klientom szereg innowacyjnych rozwiązań, umożliwiających uzyskiwanie efektów specjalnych, zwiększających atrakcyjność markowych projektów uwzględniających hologramy, a zarazem zwracających uwagę końcowego użytkownika. Podczas gdy holografia najczęściej znajduje zastosowanie jako środek zabezpieczający oryginalne produkty przed podrabianiem, projekt Holonique Boutique ma wyeksponować jej możliwości w zakresie wzbogacania, uszlachetniania i wprowadzania wartości dodanej w opakowaniach. Wyraziste kolory i efekt ruchu, jaki zapewnia hologram, wraz z tradycyjnym nadrukiem, dają wrażenie głębi i wielowymiarowości, co – jak zapewnia API – wywołuje szczególne wrażenie na odbiorcach.
Ta niecodzienna interakcja między drukiem a aplikowanymi hologramami ma stanowić wsparcie dla właścicieli marek, dążących do zwiększania atrakcyjności wizualnej swoich produktów. Zestaw usług dostępnych w ramach projektu Holonique Boutique ma im zagwarantować, że markowe opakowanie będzie zbieżne z najnowszymi trendami rynkowymi we wzornictwie i projektowaniu opakowań.

Zespołem pracowników API Group odpowiedzialnym za projekt Holonique Boutique kieruje David Peters – osoba o ponad 20-letnim doświadczeniu w projektowaniu i wzbogacaniu opakowań na wyroby luksusowe. Obecnie dzieli się nim z szerokim spektrum zainteresowanych osób, wśród których są projektanci graficzni, przedstawiciele drukarń oraz właściciele marek. Indywidualne podejście stosowane we współpracy z każdym z klientów powoduje, że powstające rozwiązania są dopasowane do ich specyficznych oczekiwań i potrzeb.
„Menedżerowie marki oraz osoby odpowiedzialne za marketing nowego produktu są coraz bardziej wyspecjalizowani w obsługiwanych przez siebie segmentach rynku, poszukując nowych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji. Efekty holograficzne i dyfrakcyjne stają się kluczowe w osiągnięciu tej odrębności, zwiększając jednocześnie uwagę konsumentów oraz nadając wyrobom status produktów klasy premium – mówi David Peters. – Bliska współpraca z naszymi klientami już na wstępnym etapie powstawania projektu to gwarancja, że zespół odpowiedzialny za Holonique Boutique znajdzie dla każdego z nich optymalne rozwiązanie i poprowadzi przez cały proces kreacji oraz produkcji. Na każdym jego etapie mogą oni liczyć na nasze wsparcie”.

API Group, zapewniając swoim partnerom biznesowym kompleksową obsługę – zarówno w obszarze dostawy właściwego produktu jak też jego wdrożenia – oraz profesjonalną wiedzę w zakresie zastosowania materiałów holograficznych sprawia, że świadomość drzemiącego w nich potencjału jest wśród klientów coraz większa. Techniki holograficzne mogą być łączone ze sobą, zaś nad finalnym ich rezultatem ściśle współdziała z klientami API oraz ich projektantami zespół Holonique Boutique. Dzięki temu można np. przewidzieć, w jaki sposób światło – widziane w określony sposób przez konsumenta – będzie współgrało ze strukturą opakowania oraz naniesionym na nie nadrukiem. W efekcie – jak podaje firma – uzyskuje się wrażenie dynamiki, głębi i wysublimowania. Inspiracją dla tych działań są najnowsze trendy rynkowe. „Dostarczając kompleksowe rozwiązanie opakowaniowe oraz współpracując z klientami w ramach całego dedykowanego im łańcucha dostaw, pomagamy we wprowadzaniu na rynek wielu obecnych i nowych projektów, uwzględniających materiały holograficzne – dodaje David Peters. – Przykłady można mnożyć – jednym z nich jest zestaw upominkowy z alkoholami klasy premium dla jednego z czołowych graczy na tym rynku, gdzie w szczególny sposób wyeksponowano interakcję druku i nowego laminatu API Fresnel Lens. Tu zależało nam szczególnie na podkreśleniu unikalności marki. Innym razem celem jest osiągnięcie efektu subtelnej elegancji, której odzwierciedlenie stanowi odpowiednie opakowanie. W obu przypadkach to hologramy stanowią podstawę dla osiągnięcia właściwego efektu finalnego”.

Folia firmy API Group i ekskluzywne etykiety na wyroby alkoholowe

Warszawa, 20.06.2017
API Group poinformowała, że stworzona przez nią folia do tłoczenia na zimno – API 1000 TA jest od niedawna z powodzeniem stosowana przy produkcji etykiet na wódkę SnowFox kanadyjskiej firmy Port Royal Distillers. Etykiety są wytwarzane z folii termokurczliwej, a zastosowana tu grafika i efekty specjalne nadają im wysoką atrakcyjność wizualną.

SnowFox to ekskluzywna wódka klasy premium o słodkawym posmaku, dla powstania której inspirację stanowiły arktyczny, zimny klimat Kanady oraz występujące w tym kraju lisy polarne. Jest ona zdobywcą m.in. głównej nagrody dla opakowania giętkiego w konkursie Canadian Print Awards oraz srebrnego medalu, przyznawanego podczas Festiwalu Win i Napojów Alkoholowych, odbywającego się w Nowym Jorku.
Specjalistyczna folia API 1000 TA jest aplikowana w procesie tłoczenia na zimno na przednią stronę etykiety. Widnieje na niej głowa kanadyjskiego lisa polarnego, wyłaniająca się z tła o niebieskiej, „arktycznej” kolorystyce. Całość daje niezwykle atrakcyjny dla oka efekt, zwłaszcza w zaciemnionych pomieszczeniach (np. w klubach nocnych) – m.in. za sprawą lśniących oczu lisa, które mają zwrócić uwagę konsumentów.
Wspomniana niebieska część etykiety – dzięki zastosowaniu folii TA – powoduje wrażenie ekskluzywności i wysokiej jakości znajdującego się w środku produktu. Nazwa wódki również została poddana efektom specjalnym: wszystkie litery wyglądają jak nieco poszarpane, zaś zamiast jednej z nich (drugiego „O” w słowie „SnowFox”) pojawia się odcisk łapy lisa polarnego.
„W przeszłości mieliśmy do czynienia z wieloma różnymi foliami, doświadczając licznych problemów z ich aplikowaniem. Jednak od kiedy wprowadziliśmy do procesu produkcyjnego folię firmy API, wszystkie trudności zniknęły – mówi Vishal Sahadeo z firmy Spectrol, odpowiedzialnej za produkcję i konfekcjonowanie etykiet na wódkę SnowFox. – Chcieliśmy wywołać efekt, jakiego dotychczas nie było na rynku. Rezultat – przede wszystkim lśniące, niebieskie oczy lisa polarnego – jest tym czego oczekiwaliśmy. To jedna z najbardziej atrakcyjnych wizualnie etykiet, jaką kiedykolwiek udało nam się stworzyć”.
Folia TA firmy API jest aplikowana w ramach jednoprzebiegowego procesu produkcyjnego, realizowanego w 10-kolorowej maszynie fleksograficznej Gallus EM5 10S wyposażonej w napędy serwo.
„Jesteśmy pod wrażeniem zarówno jakości samej folii, jak też poziomu wsparcia technicznego zapewnianego nam przez API – dodaje Vishal Sahadeo. – Ponieważ nie mieliśmy wcześniej do czynienia z procesem zadrukowywania etykiet termokurczliwych, potrzebowaliśmy pomocy i wskazówek. Przedstawiciele API byli obecni podczas produkcji, doradzając i szkoląc naszych pracowników. Ta pomoc była bezcenna, gdyż uniknęliśmy dzięki temu ewentualnych błędów, a w efekcie – niepotrzebnych przestojów w produkcji”.

API produkuje i dostarcza folie, laminaty oraz materiały holograficzne do firm z wielu branż. Etykieta termokurczliwa stworzona z myślą o wódce SnowFox to przykład jednego z trendów rynkowych, jaki można znaleźć w stworzonym przez API przewodniku po świecie opakowań – API Trends Folio. Występujący tu pod nazwą „Second Skin” („Druga skóra”), obejmuje on opakowania, które w naturalny sposób stają się integralną częścią znajdującego się w środku produktu.

API Group sponsorem badań dotyczących atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych

Warszawa, 18.05.2017
Jak wynika z badań przeprowadzonych wspólnie przez firmę Package InSight i Uniwersytet Clemson z Karoliny Południowej (USA), zastosowanie atrakcyjnych wizualnie folii i laminatów do produkcji opakowań w dużym stopniu wpływa na finalne decyzje o zakupie, podejmowane przez konsumentów. Sponsorowany przez API Group projekt badawczy, zatytułowany „Wpływ opakowania na postrzeganie marki”, prezentuje preferencje konsumentów względem opakowań czekoladowych, które zostały uprzednio uszlachetnione folią bądź laminatem.

Badania przeprowadzone zostały na Uniwersytecie Clemson, w specjalnie zaprojektowanym „laboratorium zachowań konsumenta” – CUshop Consumer Experience Laboratory. Objęto nimi około 70 uczestników, oceniając wpływ na ich zachowanie zastosowanych w opakowaniach materiałów metalizowanych. W tym celu każdy z potencjalnych nabywców zakładał specjalne okulary śledzące ruch gałek ocznych podczas procesu wzrokowego „wybierania” produktów z wirtualnej półki sklepowej. Na tej podstawie grupa badawcza analizowała podświadome sygnały wysyłane przez konsumentów, oceniające ich zachowanie i decyzje zakupowe.
„Jesteśmy niezwykle podekscytowani wynikami uzyskanymi na podstawie przeprowadzonych badań. Znalazły się one w opublikowanych niedawno przez naszą firmę materiałach technicznych – mówi Richard Burnhouse, dyrektor handlowy API Group. – Rygor akademicki zapewniany przez Package InSight oraz zastosowana w badaniach metodologia sprawiły, że udało nam się uzyskać niezwykle wartościowe i wiarygodne informacje na temat preferencji zakupowych, dokonywanych przez konsumentów produktów klasy premium. To zarówno dla właścicieli marek, jak też projektantów opakowań, bardzo dobra wiadomość, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że mówimy o stale rozwijającym się i coraz bardziej konkurencyjnym rynku”.

Badania objęły wybrane marki czekoladowe z Belgii i Szwecji, do których opakowania dostarczono zarówno w wersji standardowej, jak też metalizowanej. Okazało się, że na te drugie konsumenci zwracali uwagę zdecydowanie częściej; co więcej – ich wzrok koncentrował się na uszlachetnionym produkcie przez dłuższy czas. Także w kontekście decyzji o wyborze finalnym tj. „zakupie” – opakowania metalizowane były wskazywane częściej niż ich identyczne, aczkolwiek nieuszlachetnione odpowiedniki.
Późniejsze rozmowy z uczestnikami badań dostarczyły kolejnych informacji o przesłankach dla dokonywanych wyborów. Okazało się, że opakowania wykonane z użyciem folii bądź laminatów postrzegane były jako produkty klasy premium, oferujące wyższą jakość. Przykładowe wypowiedzi badanych osób wskazywały, że „wersja z wytłoczoną folią wyglądała bardziej elegancko i ekspresyjnie” i świadczyła o tym, że mamy do czynienia z produktem wyższej klasy, w którym zadbano o każdy szczegół”.

Richard Burnhouse kontynuuje: „Badania dostarczyły nam wiarygodnych informacji o wpływie folii na postrzeganie marki oraz decyzje zakupowe konsumentów. Ich rezultaty są jasne: przy odpowiednim zastosowaniu folia może znacząco zwiększyć szanse wyrobów czekoladowych, eksponowanych na półce sklepowej. Co więcej, stwierdzenie to naszym zdaniem odnosi się także do innych produktów, w przypadku których znajdują zastosowanie opakowania luksusowe”.